مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رابطه آمیخته ترفیع و ارزش ویژه برند 83 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه پژوهش ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
فصل دوم پایان نامه ارزش ویژه برند
دانلود مبانی نظری ارزش ویژه برند
مبانی نظری آمیخته ترفیع
پیشینه پژوهش آمیخته ترفیع
پیشینه تحقیق آمیخته ترفیع
فصل دوم پایان نامه آمیخته ترفیع
دانلود مبانی نظری آمیخته ترفیع

رفتن به سایت اصلی

ارزش ویژه برند به عنوان یک شاخص کلیدی جهت تعیین وضعیت سلامت برند و بازبینی مداوم آن،مرحله ای مهم در مدیریت موثر برند است.با توجه به رویارویی شرکت ها با رقابتی همه جانبه و جهانی در بازار کنونی برند سازی اهمیت فزاینده ای پیدا کرده است. شرکت ها به ابزاری جهت افزایش ارزش ویژه برند خود و ایجاد تمایز نیاز دارند. کوشش ها و فعالیت های بازاریابی یکی از مهمترین ابزارها در این راستا می باشد.انتخاب یک آمیخته ترفیع مناسب به بهبود جایگاه هر برندی در میان رقبای خود می انجامد.

 

 

هدف اصلی این تحقیق بررسی تاثیر آمیخته ترفیع بر ارزش ویژه برند در صنعت خرده فروشی از دیدگاه مصرف کنندگان فروشگاه پروما در شهر تهران می باشد. این تحقیق به لحاظ هدف كاربردی و به لحاظ روش انجام تحقیق، توصیفی از نوع علی، می باشد.جامعه آماری این تحقیق شامل همه  مشتریان فروشگاه پروما می باشد که حداقل یک بار از فروشگاه پروما خرید کرده اند و حجم نمونه، 384  نفر که از طریق روش نمونه گیری تصادفی انتخاب شده بودند، است. برای تجزیه و تحلیل داده ها در این تحقیق از نرم افزار SPSS و همچنین لیزرل و تکنیک آماری معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته ایم تا از این طریق ارتباط علی بین معیارهای مدل مشخص شده و بتوان راهکارهای صحیح ومناسب را تدوین نمود. 

 

 

 

یافته ها نشان می دهد که تبلیغات، روابط عمومی و بازاریابی مستقیم به ترتیب اثر مثبت و قویتری نسبت به سایر عناصرآمیخته ترفیع  بر ارزش ویژه برند فروشگاه پروما دارند.همچنین اثر فروش حضوری و پیشبرد فروش مثبت اما ضعیفتر بوده اند.همچنین رابطه معناداری بین پیشبرد فروش و آگاهی از برند ، پیش برد فروش و تداعی با برند ، روابط عمومی و وفاداری به برند ، روابط عمومی و تداعی با برند ،بازاریابی مستقیم و وفاداری به برند ، فروش حضوری و آگاهی از برند مشاهده نشد.

 

 

 

 

 

كلمات كلیدی:

برند

آمیخته ترفیع

ارزش ویژه برند

خرده فروشی

فروشگاه زنجیره ای

 

 

 

 

مقدمه

در عصر حاضر با توجه به تاسیس فروشگاه های خرده فروشی و مراکز خرید بزرگ خصوصی رقابت شدیدی بین فعالان صنعت خرده فروشی در جریان است.امروزه مراکز خرید برای جذب مشتریان با هم به رقابت می پردازند،مرکز خریدی که باعث رضایت بیشتر مصرف کنندگان شود در این رقابت برنده خواهد شد(کورویلا و جوشی  ، 2010).  براساس نظر محققین برند ، برند های خرده فروشی نوعا حساسیت بیشتری در مقایسه با برند های محصولات دارند ( آیلاوادی و کلر  ، 2004). 

 

 

با توجه به اینکه برند می تواند قلب و روح مخاطب خود را تسخیر نماید و در دنیای امروزی که بازارها مملو از محصولاتی هستند که از لحاظ فیزیکی تفاوت چندانی با هم ندارند،خلق یک برند می تواند تمایز چشمگیری ایجاد کند(لویس و لومبارت  ، 2010).برند گذاری میتوان به طور خاص در خرده فروشی مهم باشد و ماهیتی رقابتی ایجاد کند(وبودا،برنارد و هلسیگ  ،2009).ارزش ویژه برند غالباً به عنوان ارزشی که یک برند به محصول می دهد توصیف شده است.عموماً ارزش ویژه برند ناشی از کلیه فعالیت هایی است که برای فروش برند صورت میگیرد. بنابراین میتوان آن را بر مبنای فعالیتهای بازاریابی برای برند مورد نظر نیز بررسی نمود.

 

 

 

از عوامل مهم برای ایجاد و تقویت ارزش ویژه برند فعالیت های بازاریابی هستند . ارزش ویژه برند حاصل سرمایه گذاری است كه در فعالیت ها ی بازاریابی درگذشته صورت گرفته است . شركت ها از طریق فعالیت های بازاریابی مصرف كنندگان را از برند آگاه ساخته و تصویر مطلوبی از برند در ذهن آنها ایجاد می كنند (ون ریل و همكاران  ، 2005). آمیخته ترفیع به عنوان یکی از اجزای مهم آمیخته بازاریابی می باشد و موفقیت یا عدم موفقیت بسیاری از سازمان ها و شرکتها در گرو فعالیتهای ترفیعی و ترویجی آن هاست و شرکت ها هر ساله بودجه بیشتری را برای فعالیت های ترفیعی خود تصویب می نمایند. بسیاری از مدیران صنعت خرده فروشی بدون در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی هزینه های گزافی را به سازمان خود متحمل می کنند در صورتیکه با در نظر گرفتن اثر بخشی عوامل ترفیعی بر ارزش ویژه برند فروشگاه یا مرکز خرید خود میتوانند ترکیب موثرتری از فالیت های ترفیعی و ترویجی را انتخاب و اجرا کنند. از همین رو در این تحقیق پژوهشگر بر آنست تا تاثیر عناصر آمیخته ترفیع را بر ارزش ویژه برند بسنجد و با پیشنهاد ترکیب فعالیت ترفیعی مناسب مدیران فروشگاه پروما تهران را در بالا بردن ارزش ویژه برند این فروشگاه یاری رساند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

فصل 2: ادبیات تحقیق 34

2-1- مقدمه 35

2-2- مفاهیم تحقیق 36

2-2-1- آمیخته ترفیع و ابعاد آن 36

2-2-2- ابعاد ارزش ویژه برند از دیدگاه مصرف کننده در مدل آکر 47

2-2-3- ارزش ویژه برند 51

2-3- تحلیل و نقد مبانی نظری 55

2-3-1- مدل کلر 55

2-3-2- مدل کاپفرر 57

2-3-3- مدل آکر 58

2-4- مروری بر صنعت خرده فروشی 59

2-4-1- انواع سازمان های خرده فروشی 60

2-4-2- فروشگاه های زنجیره ای 62

2-4-3- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در دنیا 64

2-4-4- تاریخچه پیدایش فروشگاه های زنجیره ای در ایران 66

2-4-5- فروشگاه زنجیره ای پروما 69

2-4-6- جمع بندی صنعت مورد مطالعه 70

2-5- پیشینه تحقیق 70

2-5-1- سوابق تحقیقات داخلی 70

2-5-2- سوابق تحقیقات خارجی 75

2-6- جمع بندی 80

 

 

منابع و ماخذ تحقیق

 

 

 

فهرست جداول

جدول (2-1( انواع سازمان های خرده فروشی 61

جدول (2-2) خلاصه تحقیقات داخلی 71

جدول (2-3) خلاصه تحقیقات خارجی 75

 

 

 

فهرست اشکال

شکل (1-1) مدل مفهومی تحقیق 28

شکل (2-1) مدل کلر 57

شکل (2-2) مدل ارزش ویژه برند کاپفرر از دیدگاه مصرف کننده  (کاپفرر ، 1992) 58

شکل (2-3) مدل ارزش ویژه برند آکر از دیدگاه مصرف کننده  (آکر ، 1991) 59

 

  • مقاله کامل زیره سیاه

    مقاله کامل زیره سیاه زیره زیره سیاه خواص زیره زیره سیاه ایرانی دانلود مقاله کامل زیره سیاه خواص درمانی زیره و زیره سیاه خرید تحقیق و مقاله سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

  • تئوری ها، مدل ها و رویکردهای مختلف مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

    تئوری ها، مدل ها و رویکردهای مختلف مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع تئوری های مدیریت دانش مدل های مختلف مدیریت دانش رویکردهای مختلف مدیریت دانش پایان نامه مدیریت دانش تئوری های مدیریت کیفیت جامع مدل های مختلف مدیریت کیفیت…

  • همزمانی در سیستم OFDM

    همزمانی در سیستم OFDM سیستم OFDM اثر انحراف فرکانسی و زمانی انواع همزمانی در سیستم OFDM همزمانی در سیستم OFDM مبانی سیستم OFDM دانلود مقاله همزمانی در سیستم OFDM دانلود مقاله سیستم OFDM دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق…

  • ارزیابی علل تاثیرگذار بر اشتغال جوانان در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات

    ارزیابی علل تاثیرگذار بر اشتغال جوانان در بخشهای کشاورزی، صنعت و خدمات اشتغال جوانان اشتغال زایی جوانان دانلود پایان نامه اشتغال جوانان عوامل بیکاری در ایران بازار کار و اشتغال ایران علل تاثیرگذار بر اشتغال جوانان دانلود پایان نامه رشته…

  • ادبیات نظری و پیشینه تجربی عدالت سازمانی

    ادبیات نظری و پیشینه تجربی عدالت سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی دانلود مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی دانلود پیشینه تحقیق عدالت سازمانی پیشینه داخلی عدالت سازمانی پیشینه خارجی عدالت سازمانی پیشینه پژوهش عدالت سازمانی…

  • بررسی فقهی و حقوقی غرر و معاملات غرری

    بررسی فقهی و حقوقی غرر و معاملات غرری غرر معاملات غرری معاملات غرری در فقه معاملات غرری در حقوق دانلود مقاله رشته حقوق اعتبار حدیث غرر بررسی فقهی و حقوقی غرر و معاملات غرری رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله…

  • خصوصی سازی در اصل ۴۴ قانون اساسی و نقش نظارت بر آن

    خصوصی سازی در اصل ۴۴ قانون اساسی و نقش نظارت بر آن مدیریت دولتی نوین نقش خصوصی‌سازی چالش‌های خصوصی‌سازی چالش‌های تجزیه و تحلیل خط ‌مشی خصوصی‌سازی دانلود مقالات رشته مدیریت خصوصی سازی در اصل 44 قانون اساسی و نقش نظارت…

  • نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا

    نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و چالش های برندسازی در آسیا ارزش نشان تجاری نقش برند بر رفتار مصرف کننده چالش های برندسازی در آسیا دانلود مقالات رشته مدیریت بازرگانی نقش شخصیت برند بر رفتار مصرف کننده و…

  • بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی پرداخت یارانه

    بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی پرداخت یارانه یارانه اثر پرداخت یارانه بر جامعه اثرات اقتصادی حذف یارانه رابطه یارانه و ارزش های اجتماعی بررسی آثار اجتماعی و اقتصادی پرداخت یارانه سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش…

  • راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی

    راهبردهای توسعه گردشگری روستایی و جاذبه توریستی کلمات کلیدی : روشهای جذب گردشگر عوامل موثر بر جذب گردشگر پایان نامه گردشگری روستایی راهکارهای جذب گردشگر راهبردهای جاذبه توریستی اثرات توسعه گردشگري روستایی روشهای توسعه گردشگری روستایی راهکارهای توسعه گردشگری روستایی…

  • بررسی مشترکات مبحث نکاح در اقوال فقهای حنفی و امامی و قانون مدنی ایران

    بررسی مشترکات مبحث نکاح در اقوال فقهای حنفی و امامی و قانون مدنی ایران نکاح در فقه حنفی نکاح در فقه امامیه شرایط نکاح در فقه حنفی نکاح فقه حنفی عقد نکاح در قانون مدنی ایران پایان نامه نکاح پایان…

  • پروژه رگرسیون چند متغیره و تحلیل های آن در نرم افزار sas

    پروژه رگرسیون چند متغیره و تحلیل های آن در نرم افزار sas پروژه رگرسیون چند متغیره و تحلیل های آن در نرم افزار sas رفتن به سایت اصلی پروژه رگرسیون چند متغیره و تحلیل های آن در نرم افزار sas…

  • مقاله علمی پژوهشی رشته ادبیات فارسی، عرفان و ادیان با عنوان نگاه تحلیلی به کمال زن با تکیه بر آراء ‌ابن عربی

    مقاله علمی پژوهشی رشته ادبیات فارسی، عرفان و ادیان با عنوان نگاه تحلیلی به کمال زن با تکیه بر آراء ‌ابن عربی نگاه تحلیلی به کمال زن با تکیه بر آراء ‌ابن عربی رشته ادبیات فارسی،عرفان و ادیان ادبیات فارسی،…

  • مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تلقیح مصنوعی و وضعیت اهدا تخمک و اجاره رحم در حقوق

    مبانی نظری بررسی فقهی و حقوقی تلقیح مصنوعی و وضعیت اهدا تخمک و اجاره رحم در حقوق مبانی نظری تلقیح مصنوعی مبانی نظری اجاره رحم بررسی فقهی تلقیح مصنوعی بررسی حقوقی تلقیح مصنوعی تلقیح مصنوعی در فقه امامیه وضعیت حقوقی…

  • مصادیق ابطال رای داوری تجاری در حقوق ایران و مقررات داوری آنسیترال

    مصادیق ابطال رای داوری تجاری در حقوق ایران و مقررات داوری آنسیترال ابطال رای داوری تجاری ابطال رای داوری تجاری در حقوق ایران ابطال رای داوری تجاری در مقررات داوری آنسیترال موارد ابطال رای داوری تجاری پایان نامه ابطال رای…

  • پاورپوینت استفاده از GIS برای مشترکین آب و فاضلاب شهر یزد

    پاورپوینت استفاده از GIS برای مشترکین آب و فاضلاب شهر یزد پاورپوینت استفاده از GIS برای مشترکین آب و فاضلاب شهر یزد استفاده از GIS برای مشترکین آب و فاضلاب تحقیق استفاده از GIS برای مشترکین آب و فاضلاب مقاله…

  • بررسی در خصوص حاملگی اجباری مربوط به درس حقوق بین الملل کیفری

    بررسی در خصوص حاملگی اجباری مربوط به درس حقوق بین الملل کیفری بررسی تطبیقی جرم انگاری حاملگی اجباری حقوق بین الملل رفتن به سایت اصلی بررسی تطبیقی جرم انگاری حاملگی اجباری در دادگاه یوگسلاوی ، رواندا و دیوان کیفری بین…

  • مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی

    مدل های نوین ارزیابی عملکرد سازمانی ارزیابی عملکرد فرایند کسب و کار کارت امتیازدهی متوازن دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریتی دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فروش تحقیق مدیریت مدل های نوین ارزیابی…

  • بررسی فقهی حقوقی معامله اعضا بدن انسان و مقایسه آن با قوانین انگلستان

    بررسی فقهی حقوقی معامله اعضا بدن انسان و مقایسه آن با قوانین انگلستان معامله اعضا بدن انسان معامله اعضاء بدن افراد زنده معامله اعضاء بدن افراد اموات معامله اعضا بدن انسان در فقه اماميه معامله اعضا بدن انسان در حقوق…

  • پاورپوینت پارادايمها و مكاتب شكل گيري استراتژي و برنامه ريزي استراتژيك

    پاورپوینت پارادايمها و مكاتب شكل گيري استراتژي و برنامه ريزي استراتژيك کلمات کلیدی : پاورپوینت پارادايمها و مكاتب شكل گيري استراتژي و برنامه ريزي استراتژيك پارادايمها و مكاتب شكل گيري استراتژي مكاتب شكل گيري استراتژي و برنامه ريزي استراتژيك پارادايمها…

  • پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی مدیریت تألیف رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مديريت و مديران

    پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی مدیریت تألیف رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مديريت و مديران پاورپوینت فصل اول کتاب مبانی مدیریت تالیف استیفن پی رابینز و دیوید ای دی سنزو ترجمه دکتر سید محمد اعرابی با عنوان…

  • سازمانهای بین المللی و صلح جهانی

    سازمانهای بین المللی و صلح جهانی نهاد گرایی صلح جهانی امنیت بین المللی سازمان های بین المللی دانلود مقاله کارشناسی ارشد رشته حقوق نقش سازمانهای بین المللی در تامین صلح جهانی دانلود مقاله کارشناسی ارشد حقوق دانلود مقاله کارشناسی ارشد…

  • پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد اجتماعی صفاری نیا و شریف

    پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد اجتماعی صفاری نیا و شریف پرسشنامه استاندارد اعتماد اجتماعی دانلود پرسشنامه استاندارد اعتماد اجتماعی پرسشنامه اعتماد اجتماعی دانلود پرسشنامه اعتماد اجتماعی رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه استاندارد سنجش اعتماد اجتماعی صفاری نیا و…

  • پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 32 (کاهش ارزش دارایی ها)

    پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 32 (کاهش ارزش دارایی ها) دانلود رایگان پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 32 (کاهش ارزش دارایی ها) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره 32 (کاهش ارزش دارایی ها) پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره سی و دو پاورپوینت استاندارد حسابداري شماره…

  • پرسشنامه طراحی الگوی مناسب و تبلیغات برای کالای منتخب ایرانی

    پرسشنامه طراحی الگوی مناسب و تبلیغات برای کالای منتخب ایرانی پرسشنامه طراحی و تبلیغات پرسشنامه طراحی الگوی مناسب برای محصولات پرسشنامه تبلیغات برای کالای منتخب ایرانی پرسشنامه تبلیغات برای محصولات رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه طراحی الگوی مناسب…

  • بررسی تابلوهای برق

    بررسی تابلوهای برق انواع تابلو برق بررسی تابلوهای برق ساخت تابلوهای برق خصوصیات تابلوهای برق دانلود مقاله تابلو برق دانلود مقالات رشته برق الکترونیک رفتن به سایت اصلی مقاله رشته برق و الکترونیک با عنوان بررسی تابلوهای برق    …

  • پاورپوینت بیمه های عمر و پس انداز

    پاورپوینت بیمه های عمر و پس انداز کلمات کلیدی : پاورپوینت بیمه های عمر و پس انداز تحقیق بیمه های عمر و پس انداز مقاله بیمه های عمر و پس انداز بررسی بیمه های عمر و پس انداز تاریخچه بیمه…

  • جوشکاری فلزی با لیزر

    جوشکاری فلزی با لیزر جوشکاری جوشکاری فلزی جوشکاری با لیزر دانلود مقالات رشته مکانیک جوشکاری فلزی توسط لیزر دانلود مقاله جوشکاری فلزی با لیزر دانلود مقالات مکانیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته مکانیک جوشکاری فلزی توسط لیزر  …

  • استفاده از تراکم دینامیكی برای بهسازی پی سدها

    استفاده از تراکم دینامیكی برای بهسازی پی سدها تراکم دینامیكی گروه‌بندی خاک‌ها بهسازی پی سدها دانلود مقاله استفاده از تراکم دینامیكی برای بهسازی پی سدها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل خرید…

  • بررسی تطبیقی و سیر تحولات احزاب سیاسی در ایران

    بررسی تطبیقی و سیر تحولات احزاب سیاسی در ایران احزاب سیاسی در ایران تحولات احزاب سیاسی در ایران بررسی تطبیقی احزاب سیاسی در ایران مشخصه های احزاب سیاسی ایران خصوصیات احزاب سیاسی ایران قبل از انقلاب خصوصیات احزاب سیاسی ایران…

  • پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید

    پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید کلمات کلیدی : پاورپوینت اقتصاد کینزی جدید اقتصاد کینزی تحقیق اقتصاد کینزی جدید مقاله اقتصاد کینزی جدید اقتصاد کینزی جدید قضايا و ويژگي هاي اقتصاد كينزي جديد نظريه دور تجاري كينزي هاي جديد انتقادات وارده براقتصاد…

  • بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن

    بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن یادگیری در سازمانها سازمانهای یادگیرنده رهبری در سازمان یادگیرنده جهانی شدن سازمان یادگیرنده بررسی سازمانهای یادگیرنده،رهبری در آنها و نحوه جهانی شدن تاثیرعوامل مختلف بر سازمان های یادگیرنده دانلود پایان نامه…

  • الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم

    الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی-موجودی با ارسال مستقیم مسأله مسیریابی موجودی استرات‍ژی ارسال مستقیم بهینه سازی گروه ذرات برنامه ریزی تولید توزیع الگوریتم جدیدی برای حل مسأله مسیریابی موجودی با ارسال مستقیم دانلود مقالات مهندسی نرم افزار رفتن به…

  • مبانی نظری ارزیابی کارکرد و درجه بندی صندوق های سرمایه گذاری طبق شاخصهای متفاوت

    مبانی نظری ارزیابی کارکرد و درجه بندی صندوق های سرمایه گذاری طبق شاخصهای متفاوت رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مبانی نظری رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران مبانی نظری عملکرد صندوق…

  • ﺑﺮرﺳﯽ رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﻫﺎ

    ﺑﺮرﺳﯽ رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﻫﺎ رفتار ریزشمع رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای روش اجزای محدود بارگذاری دینامیکی رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﺑﺮرﺳﯽ رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﻫﺎ رفتن به سایت اصلی ﺑﺮرﺳﯽ رﻓﺘﺎر ﻟﺮزه ای رﯾﺰﺷﻤﻊ ﻫﺎ   خلاصه ریزشمع ها،…